dr sojoodi

مقالات عمومی

دردهای پس از درمان ریشه در بیماران درمان شده

اغلب درمان های دندانپزشکی و به خصوص درمان ریشه تحت بی حسی موضعی انجام می گیرد. اما در برخی از افراد ممکن است به علت عدم همکاری، ترس یا اضطراب زیاد، رفلکس تهوع، عقب افتادگی ذهنی یا جسمی، انجام درمان ریشه تحت بیهوشی عمومی انجام شود.
 در خصوص دردهای پس از درمان ریشه و شیوع آن مطالعات زیادی انجام شده است.

دردهای پس از درمان ریشه

دردهای پس از درمان ریشه 1-    عبور وسیله از انتهای ریشه پس از درمان ریشه
هرچند در عمل درمان های نوین در تمام طول مدت کاربدون درد انجام می گیرد، هنوز امکان دارد بیماران پس از کار درد را تجربه کنند. عوامل گوناگونی در ایجاد دردهای پس از درمان ریشه دخالت دارند.

علت درد دندان بعد از عصب کشی چیست؟

عصب کشی درمانی ست که اکثر افراد یک بار در طول عمرشان تجربه می کنند و تقریبا همه افراد قبل از مراجعه فکر میکنند درمان ریشه بسیار دردناک است و از ان ترس دارند.
درمان ریشه در واقع پاک کردن  و شک دادن به کانال های ریشه است که سبب می شود مسیر کانال ریشه بسته شود. این کار به وسیله مواد مخصوصی صورت می پذیرد. با درمان ریشه میکروب ها و باکتری های کانال های ریشه از بین می روند و دیگر امکان نفوذ به داخل را پیدا نمی کنند.

مراقبت های پس از درمان ریشه چیست؟

پس از درمان ریشه دندان عصب کشی شده را همانند بقیه دندان های خود تمیز کرده و با پزشک خود برای معاینه و بررسی وضعیت دندان خود به شکل برنامه ریزی شده ملاقات کنید. نکات زیر را برای حفظ سلامت و بهداشت دندان پس از درمان ریشه رعایت کنید تا دندان هایتان مجددا دچار اسیب نشوند.
1-    مسواک زدن دندان ها را به صورت مرتب روزی دو مرتبه فراموش نکنید.

مراحل درمان ریشه چیست؟

1-    اولین کار برای درمان ریشه معاینه و بررسی دندان به کمک عکس رادیولوژی می باشد. قبل از شروع درمان برای کنترل درد ایجاد شده توسط عفونت دندان، دندان را بی حس می کنند. پس از آن برای بیرون ریختن بزاق بیمار و همچنین تمیز نگه داشتن دهان فرد از یک صفحه پلاستیکی شکل استفاده می کنند.
حال دندانپزشک شروع به از بین بردن پوسیدگی های دندان می کند و قسمت عاج دندان را برمی دارد تا بتواند به قسم

درمان ریشه چیست ؟

درمان ریشه به معنای خارج کردن ریشه یک دندان، تمیز کردن و شکل دادن به فضای کانال است و در آخر نیز جهت ممانعت از  ورود میکروب و باکتری به عصب دندان باید دندان را پر کنند. درمان ریشه به این جهت انجام می شود که دندان را هرچند بدون عصب زنده داخل دهان داشته باشیم و در کنار آن نیز در زمان خوردن درد نداشته باشیم.
 همچنین باقی ماندن دندان داخل دهان باعث حفظ زیبایی و ظاهر بیمار نیز می گردد. درمان ریشه دندان معمولاً نیازمند یک یا دو جلسه ملاقات با پزشک می باشد، اما در بعضی موارد ممکن است به علت سختی کار یک جلسه دیگر نیز به دوره درمان ریشه دندان اضافه شود.

با عضویت در خبرنامه می توانید از جدیدترین مقالات ، اخبار وتخفیفات سایت در ایمیل خود باخبر شوید.
طراحی سایت و سئو توسط گروه تخصصی آرمانیک | مشاوره تبلیغات اینترنتی توسط مدیر وب
سوالی دارید ؟

+98-21-22144803

+98-21-22352810