کلینیک تخصصی ایمپلنت و زیبایی دکتر سجودی

از ساعت 10 الی 13 و 14 الی 19

مقالات جراحی لثه

لبخند لثه‌ای

لبخند لثه‌ای لبخندی است که در آن بیش از سه یا چهار میلی‌متر از لثه هنگام لبخند زدن نمایان شود. این مسئله به عوامل گوناگونی بستگی دارد. با مواردی همچون شکل و اندازه لب ها، عضلات صورت، شکل و اندازه دندان ها و بافت لثه می توان به وجود لبخند لثه ای پی برد.

درمان بیماری های لثه

درمان بیماری های لثه جهت درمان بیماری لثه ابتدا می بایست بهداشت دهان و دندان به دقت رعایت کنید. هنگامیکه علائم عفونت لثه را مشاهده کردید، در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید. مواردی همچون تورم لثه‌ها، حساس شدن و خونریزی لثه، تحلیل رفتن لثه، بیرون امدن چرک از لثه‌ها، بوی بد دائمی دهان، لق شدن دندان‌ها و تغییر قابل‌توجه در نحوه قرار گرفتن دندان‌ها بر روی هم، در زمان گاز گرفتن یا هنگام جویدن غذا، همگی می‌تواند نشانه‌های بروز عفونت لثه باشد. اگر عفونت لثه در شما تشخیص داده شد، از چندین روش مختلف می‌توان برای درمان آن استفاده کرد.

علائم بیماری های لثه

مهم‌ترین بیماری‌های لثه ژنژیویت، پریودنتیت یا تخریب استخوان های اطراف دندان می باشند. ژنژیویت : ژنژیویت در واقع به معنی التهاب لثه است، که در این کیس استخوان های اطراف دندان ها سالم می باشند. پریودنتیت : پریودنتیت با اسم پیوره میان عامه مردم شناخته شده است و به موردی از بیماری لثه گفته می شود که در آن استخوان اطراف دندان اسیب دیده است.

بیماری های لثه در کودکی

بیماری های لثه در کودکی می تواند پیشرفت کند و لثه فرد را در دوران بلوغ به خطر بیندازد. تکامل دندان ها و الگوهای متابولیک سیستمیک خاص، ویژه دوران کودکی هستند. لثه های دندان های شیری صورتی کمرنگ، صاف یا به حالت پوست پرتقالی است.    نمای پوست پرتقال در 35 درصد کودکان بین 5 تا 13 سال دیده می شود. ساختمان لثه بین دندانی در دندان های شیری با این بافت در بالغین قابل مقایسه است. عرض لثه چسبنده با افزایش سن افزایش می یابد. از نظر رادیوگرافی استخوان الویول دندان های شیری هم در فاز جوانه ای و هم در زمان رویش ضخیم تر از استخوان بالغین است و فضاهای مغز استخوان بزرگترند.

بیماری های دندان و لثه

عملکرد اولیه دندان ها خردکردن غذا و اماده سازی ان ها برای هضم است. در طول عمر هریک از ما دو دسته دندانرشد می کنند. دسته دوم به تدریج طی دوران کودکی جایگزین دسته اول می شوند. لثه ها دندان ها را به طور محکم در فک نگه داشته و ریشه ان ها را از فساد محافظت می کنند. دندان ها و لثه ها برای ایجاد پلاک که سبب فساد دندان ها می شود متعدد و اسیب پذیرند.
دندان ها از نظر شکل و اندازه متنوع هستند ، اما یک ساختار معین دارند. هر دندان شامل یک پوسته سخت است که حفره ای از بافت نرم به نام پولیب را احاطه می کند. تاج شامل یک لایه سخت به نام مینا و لایه زیرین به نام عاج می باشند.

بیماری لثه در اثر پلاک میکروبی

عامل اصلی ایجاد بیماری های لثه، پلاک میکروبی است که به صورت لایه ای در سطوح دندان ها و لثه مجاور، تجمع می نماید. پلاک میکروبی ماده ای نرم به رنگ روشن است که در حقیقت شامل مجموعه ای از میکروب های موجود در دهان، مواد حاصل از آن ها و ترکیبات بزاقی می باشد. چگونگی تشکیل پلاک میکروبی بدین ترتیب است که لایه نازکی از مواد بزاقی بلافاصله پس از تمیز نمودن دندان ها در سطح ان ها تجمع می یابد.

با عضویت در خبرنامه می توانید از جدیدترین مقالات ، اخبار وتخفیفات سایت در ایمیل خود باخبر شوید.

aparat
طراحی سایت و سئو توسط گروه تخصصی آرمانیک | مشاوره تبلیغات اینترنتی توسط مدیر وب
کد QR دکتر سجودی

سوالی دارید ؟