02188082941 02188089112 شنبه تا چهارشنبه 9 الی 18

دندان سایش یافته

دندان های سایش یافته:وقتی مینای دندان سایش یابد دندان حساس می شوند و بیشتر مستعد پوسیدگی می گردند چندین علت برای ایجاد این سایش ها میتوان برشمرد.روش هایی برای درمان دندانهای سایش یافته وجود دارد

1394/12/02

دندان های سایش یافته

بهترین دندانپزشک در غرب تهران 2

وقتی مینای دندان سایش یابد دندان حساس می شوند و بیشتر مستعد پوسیدگی می گردند چندین علت برای ایجاد این سایش ها می توان برشمرد و روش های مختلفی برای درمان دندان های سایش یافته وجود دارد. یکی از علت های دندان سایش یافته Abrasion می باشد که بریدگی V شکل است که در اثر نیروهای مکانیکی ایجاد می شود مانند:

1 – محکم کشیدن دندان به تنهایی 2 – با خمیر دندان های ساتیره 3 – از مسواک های دارای موهای زبر، امروزه مسواک های سخت یا Har تجویز نمی گردد و کاملا منسوخ شده می باشند 4 – جویدن مداد یا یخ 5 – پرسنیگر لب یا زبان علت های دیگر ایجاد در این پدیده می باشند.

علت دیگر Erosien می باشد که غالبا بریدگی بشقابی شکل است که در درجه اول در اثر حل شدن شیمیایی اتفاق می افتد مانند نوشیدن مداوم مواد اسیدی مانند نوشابه های گازدار (که حاوی اسید سیتریک هستند)، آب میوه های دارای اسید سیتریک یا رفلکس دستگاه گوارش و معده که منجر به حالت تهوع در بیمار می گردد و بخاطر وجود محتویات اسیدی روی دندان اثر Erosion اتفاق می افتد. علت دیگر سایش دندان ایدیوپاتیک می باشد که به نام Abfraction گفته می شود که در اثر نیروهای شدید الکزرالی، خمش در ناحیه طوق دندان رخ می دهد، این اثر از ترک های ریز در مینای نازک در ناحیه الکزرالی تر از محل اتصال آغاز می گردد و با سایش ناشی از مسواک زدن تشدید می گردد. این بریدگی ها و شکست های مینا و ترک خوردگی آن پیشرونده بوده و در صورت عدم حذف عامل ایجاد کننده با گذشت زمان وسعت می یابد.

یکی دیگر از علت های سایش دندان مسئله Ahrition می باشد. این مسئله بخاطر کاهش تدریجی مینا رخ می دهد. این مسئله وقتی اهمیت می یابد که بدانیم صحبت کردن و غذا خوردن نیز سبب سایش دندان Ahrition می شود اما این مسئله سبب سایش زیاد و خارج از حد نرمال نخواهد شد. یکی از موارد مشخص ایجاد آن، براکسینرم یا دندان کروچه می باشد (بهم فشردن با نیروهای زیاد) تحت فشار (دو فک برهم) براکسینرم بیشتر در شب ها رخ می دهد و به همین علت بیمار از سایش دندان های خود آگاهی ندارد. دندانپزشک با توجه به مشاهده دندان و شنیدن توضیحات بیمار تصمیم به ترمیم ناحیه می گیرد. اگر ناحیه دارای نقصی پوسیدگی وجود داشته باشد حتما باید ترمیم شود. بکار بردن چسب عالی یا اصطلاح خفیف ناحیه (سنمتوپلاستی) کاربرد دارد. اگر ناحیه دارای التهاب لثه باشد (مثلا گیر پلاک) باید ناحیه ترمیم شود. در غیر اینصورت التهاب لثه پیشروی خواهد کرد.

اگر زیبایی ناحیه موقعیت حیاتی در زیبایی داشته باشد حتما باید ترمیم شود مخصوصا اگر در ناحیه قدامی باشد. اگر ناحیه دارای بریدگی، حساسیت بیش از حد داشته باشد استفاده از عوامل اتصال یابنده به عاج یا حساسیت زدا را می توان به کار برد. اگر ناحیه دارای بریدگی بیش از حد بزرگ یا عمیق باشد استحکام دندان در ناحیه طوق ممکن است به مخاطره می افتد و با ترمیم وسیع ناحیه می توان دندان را مستحکم کرد و زیبایی ناحیه را نیز تامین کرد.

بهترین دندانپزشک در غرب تهران 20

بهترین دندانپزشک در غرب تهران 21

همچنین شما می توانید اطلاعات تکمیلی این پکیج فوق العاده را از اینجا نیز مشاهده نمایید بهترین دندانپزشک در غرب تهران 22

از دیگر مطالب ما در سایت دیدن نمایید :

زیبایی خنده
جرم گیری دندان
جراحی لثه

اتوبوس:
مترو دانشگاه شریف به سمت میدان صنعت، بزرگراه یادگار امام، ایستگاه درختی، بعد از خیابان فلامک، نبش گلسا

تاکسی:

دیگر راه‌های دسترسی از مسیر بزرگراه های یادگار امام و شیخ فضل الله به سمت بلوار دادمان می توانید تردد داشته باشید.

تلفن : 88089112-88082941