02188082941 02188089112 شنبه تا چهارشنبه 9 الی 18

عوارض ایمپلنت دندان

عوارض ایمپلنت دندان   آیا ممکن است ایمپلنت‌های دندانی عفونت کنند؟ ایمپلنت دندان یکی از جدیدترین درمان های دندانپزشکی است که دگرگونی در این حوزه به وجود آورده است و خیلی از کارهای نشدنی را شدنی کرده است. به خاطر اینکه ایمپلنت، تازه به وجود امده سوالات بسیاری را در ذهن بسیاری از بیماران پیش آورده است.   بسیاری از بیماران بجای آنکه به پیش دندانپزشکان رفته و سوالات خود را از آنها بپرسند از شنیده ها و تجربه های دیگران استفاده می کنند بخاطر همین است که شایعات زیادی پشت سر ایمپلنت به وجود آمده است. عفونت فقط مختص به جراحی ایمپلنت دندان نیست بلکه هر جراحی ممکن است که عفونت پیش بیاید و بر این اساس تمام اتفاق  هایی که بعد از جراحی طبیعی است را نشانه عفونت می پندارند. هر تورم، آبسه و هر ترشحی عفونت نیست. در حال حاضر عفونت یک قرن است که قابل کنترل شده است.

1396/02/08

بهترین دندانپزشک در غرب تهران 2

آیا ممکن است ایمپلنت‌های دندانی عفونت کنند؟

عوارض کاشت دندان

اصطلاح رایج عفونت کردن ایمپلنت دندان، شده یک اصطلاح رایج بین موارد شکست زود رس ایمپلنت. برای مثال اگر استخوان به در جای که ایمپلنت در آن کاشته می شود به  اندازه کافی نباشد قبل از عمل یا در حین عمل باید استخوان از دست رفته را باز سازی کرد. در صورتی که این کار انجام نشود ایمپلنت به استخوان جوش نخورده و آماده روکش نخواهد شد و در این صورت باید ایمپلنت خارج شود.

ایمپلنتی که به صورت صحیح هم کاشته شده باشد از شکست مصون نیست. باید روکش ها هم به صورت حرفه ای و صحیح ساخته شوند تا فشار به پایه ایمپلنت حساب شده وارد شود، اگر این کار انجام نشود ممکن است در حین غذا میل کردن و جویدن غذا روکش از پایه جدا شود و یا فشار به پایه و استخوانی که ایمپلنت در آن کاشته شده باشد وارد شود. در این صورت استخوان اطراف ایمپلنت تحلیل رفته و ایمپلنت شل می شود. این دو مثال کاملا متفاوت از هم بودند ولی معمولا برداشتی که از این اتفاق بین عموم افراد پیش می آید عفونت است. مواردی که ایمپلنت عفونت می کند بسیار ناچیز است و اتفاق ناخوشایندی در ایمپلنت دندان محسوب نمی شود.

عوارض ایمپلنت دندان

آناتومیک فرد از یک سو و وسایلی که برای ایمپلنت استفاده می شود از سوی دیگر، تا چه اندازه ای به ماندگاری ایمپلنت کمک می کند؟
این مورد به وسایل مورد استفاده در جراحی و میزان تجربه دکتر بستگی دارد. مراقبت از دهان و دندان مهمترین عامل آن است. اگر به این مورد توجهی نشود، ویروس، باکتری و میکروب ها در کنار ایمپلنت جمع شده و از عمر ایمپلنت می کاهد.

چه کسانی نمی توانند کاشت ایمپلنت داشته باشند؟
در بعضی از موارد ممکن است، بیماری نتوان کاشت ایمپلنت را داشته باشد. مثلا بیماری که رشد استخوانی کافی نداشته باشد یا دیابتیک داشته باشد. یکی از ضرورت های ایمپلنت، داشتن شرایط جسمی سالم است: برای مثال  کسانی که دیابتیک، سیگاری ها، بیماران لوسمی، ایدز یا افرادی که رشد استخوانی کافی ندارد، برای انجام ایمپلنت واجد شرایط نیستند. اکثر مردم در سنین بالا به بیماری تحلیل لثه مبتلا می شوند. اگر به بیماری دچار شدند، ایمپلنت آن ها ترمیم پذیر است یا باید تعویض گردد. بر اساس بررسی های انجام شده متوجه شدیم که از اولین سال کاشت به میزان یک میلیمتر استخوان های طرفین ایمپلنت تحلیل می رود. اما وقتی که همه ی شرایط مطلوب باشد و نگهداری از ایمپلنت به خوبی انجام شود، این افزایش استخوان بعد از سال اول به یک دهم میلیمتر کاهش پیدا می کند.

عوارض ایمپلنت

البته این آمار ممکن است بالا و پایین داشته باشد و بیشتر کسانی که ایمپلنت انجام دادن همین میزان تحلیل را هم ندارند، بنابراین تحلیل استخوان های بین ایمپلنت در حدی نیست که نگران کننده باشد. هنگامی این اتفاق می افتد که لثه دچار مشکلات عفونی یا بیماری های لثه ای باشد و اگر بیمار این مشکلات را داشته باشد ترمیم استخوان و با سازی استخوان برای ایمپلنت نیاز است. ایمپلنت دندان در مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر سجودی با تکنیک های جدید و بازسازی های پیشرفته استخوان انجام می شود و اگر قیمت ایمپلنت دندان برای شما مهم است می توانید به کلینیک ایمپلنت دکتر سجودی مراجعه فرمایید.

بهترین دندانپزشک در غرب تهران 20

بهترین دندانپزشک در غرب تهران 21

همچنین شما می توانید اطلاعات تکمیلی این پکیج فوق العاده را از اینجا نیز مشاهده نمایید بهترین دندانپزشک در غرب تهران 22

از دیگر مطالب ما در سایت دیدن نمایید :

زیبایی خنده
جرم گیری دندان
جراحی لثه

درباره دکتر علی سجودی

دکتر علی سجودی خوشابی در سال 1388 از دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران فارغ التحصیل شده اند. سپس در سال 1389 در دوره DGZI آلمان که زیر نظر دکتر رولف رومر برگذار گردید دوره ایمپلنت خود را با موفقیت پشت سر نهادند. ایشان همچنین در امتحان فلوشیپ ICOI موفق به کسب بالاترین نمره شدند.سپس در سال 1392 در دوره لیزر که زیر نظر دانشگاه آخن آلمان در ایران برگزار گردید شرکت کردند و Certificate لیزر دریافت کردند. ایشان همچنین تاکنون در زمینه ایمپلنت زیر نظر اساتید معروف جهان نظیر دکتر آشیل پیوندی، دکتر نیبل برکات و ... آموزش دیده اند و افتخار شاگردی نزد اساتید فوق را داشته اند. در زمینه زیبایی و ترمیمی نیز زیر نظر اساتیدی چون دکتر آصف زاده، پروفسور یزدانی آموزش دیده و در دوره های مختلف و آخرین سمینار های برگزار شده شرکت داشتند.

تلفن : 88089112-88082941