02188082941 02188089112 شنبه تا چهارشنبه 9 الی 18

داروهای ضد بارداری خوراکی

داروهای ضد بارداری خوراکی داروهای ضدب ارداری خوراکی OC Oral contraceptives ممکن است پاسخ مشابهی با آنچه که در بیمارن باردار مشاهده می گردد، ایجاد می نماید یک پاسخ تشدید یافته به محرک های موضعی در بافت های لثه روی می دهد. دامنه التهاب می تواند از ادم وقرمزی اندک تا التهاب شدید همراه با خونیزی در بافت های لثه ای هیپرپلاستیک متفاوت باشد. میزان اگزودا در بافت های لثه ملتهب افراد استفاده کننده از OC در مقایسه با افراد باردار بیشتر گزارش شده است. محققین مکانیسم های متعددی را برای پاسخ افزایش یافته بافت های لثه گزارش نموده اند. Kalkwarf گزارش نمود که این پاسخ ممکن است به دلیل تغییر در عروق کوچک، نفوذپذیری افزایش یافته لثه وافزایش سنتز پروستا گلاندین باشد. پروستا گلاندین E واسطه بالقوه التهاب محسوب می شود.

1394/04/29

داروهای ضد بارداری خوراکی

بهترین دندانپزشک در غرب تهران 2

داروهای ضدب ارداری خوراکی OC Oral contraceptives ممکن است پاسخ مشابهی با آنچه که در بیمارن باردار مشاهده می گردد، ایجاد می نماید یک پاسخ تشدید یافته به محرک های موضعی در بافت های لثه روی می دهد. دامنه التهاب می تواند از ادم وقرمزی اندک تا التهاب شدید همراه با خونیزی در بافت های لثه ای هیپرپلاستیک متفاوت باشد. میزان اگزودا در بافت های لثه ملتهب افراد استفاده کننده از OC در مقایسه با افراد باردار بیشتر گزارش شده است. محققین مکانیسم های متعددی را برای پاسخ افزایش یافته بافت های لثه گزارش نموده اند. Kalkwarf گزارش نمود که این پاسخ ممکن است به دلیل تغییر در عروق کوچک، نفوذپذیری افزایش یافته لثه وافزایش سنتز پروستا گلاندین باشد. پروستا گلاندین E واسطه بالقوه التهاب محسوب می شود. Jensen و همکارانش تغییرات میکروبی عجیبی را در گروه های باردار و گروه های OC در مقایسه با گروه های غیر باردار یافتند یک افزایش به میزان 16 برابر در گونه های Bacteroides در گروه های OC در مقایسه با گروه های غیر باردار مشاهده شده است.

علی رغم نداشتن تفاوت های کلینیکی قابل ملاحظه از لحاظ آماری در ایندکس لثه ای یا جریان مایع شیار لثه، Jensen و همکارانش ثابت نمودند هورمون های جنسی زنانه افزایش یافته، جانشینی برای napthaquinone مورد نیاز گونه های Bacteroides خاص است که به احتمال زیاد عامل این افزایش هورمونی می باشد. التهاب لثه مرتبط با OC ممکن است به شکل مزمن باشد (در مقابل التهاب حاد دوره بارداری) که به دلیل دوره های طولانی است که زنان در معرض مقادیر افزایش یافته استروژن و پروژسترون قرار می گیرند. بعضی از محققین گزارش داده اند که میزان التهاب با طولانی تر شدن استفاده از OC افزایش می یابد. غلظت هورمون های جنسی زنانه در OC امروزی به طور قابل ملاحظه ای کمتر از همان دارو در سال های 1970 با همان میزان اثرات  ضد بارداری است. مقالات دندانپزشکی گزارش می نمایند که خانم های مصرف کننده OC وقوع Localized osteitis را دوتا سه برابر بیشتر به دنبال کشیدن مولرهای سوم مندیبل، تجربه می نمایند. وقوع بیشتر osteitis در این بیماران را ممکن است به اثرات OC (استروژن) روی عوامل انعقادی ارتباط داد. همچنین در مقالات پزشکی لکه های پیگما نتاسیون ملانوتیک در پوست، متعاقب استفاده از داروهای ضد بارداری گزارش شده است.

مراقبت
در یک تاریخچه پزشکی بایستی از مصرف OC در راس داروهای تجویزی سوال شود یک پرسشنامه باید شامل سوالاتی در مورد مصرف OC در زنن در سنین باروری باشد. درمان التهاب تشدید یافته ثه ناشی از مصرف OC باید شامل برقرار نمودن یک برنامه بهداشتی دهان و حذف عوامل مستعد کننده موضعی باشد. جراحی پریودنتال ممکن است در مواقعی که درمان اولیه Scaling and root planning  کافی نباشد، تجویز شود. کشیدن دندان بخصوص مولر سوم بایستی در روزهایی از دوره مصرف OCs  که استروژن مصرف نمی شود، روزهای 23 تا 28 صورت گیرد تا احتمال operative osteitis Post کاهش یابد.
اما توجه داشته باشید که مدارک حاصل از این ارتباط غیر قطعی بوده و تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است اگر چه نتایج حاصل از مطالعات حیوانی نشان داده است که تداخلات آنتی بیوتیکی به طور شدیدی روی سطح هورمون های جنسی تاثیر می گذارد اما مطالعات متعدد انجام شده روی انسان در حمایت از این تداخل دچار شکست شده است این مطلب بحث انگیز بوده و آنتی بیوتیک هم ممکن است باعث غیر فعال نمودن OCs در پیشگیری از بارداری شوند در سال 1991 گزارش موسسه بهداشت ADA اظهار نمود تمام زنان درسنین باروری باید در مورد کاهش اثرات استروئیدی OCs طی درمان با آنتی بیوتیک ها مطلع شوند و توصیه شده است از داروهای ضد بارداری دیگری به صورت اضافی طی دوره کوتاه آنتی بیوتیک تراپی استفاده شود. طی آنتی بیوتیک تراپی طولانی مدت،  آنها باید با پزشک خود در ارتباط با استفاده از دوز بالای OC مشورت نمایند.
اگر چه تحقیقاتی در مورد تظاهرات دهانی OCs در مقالات گزارش شده است، اما این انتظار می رود که اثرات مشابهی ممکن است با استفاده از ایمپلنت های ضد بارداری روی دهد. در همین راستا، اگر چه اثرات کاهش یافته ایمپلنت های ضد آبستنی همزمان با تجویز آنتی بیوتیک با احتمال کمتری وجود دارد اما احتیاطات بشابه را همانند OCs می توان رعایت نمود.

بهترین دندانپزشک در غرب تهران 20

بهترین دندانپزشک در غرب تهران 21

همچنین شما می توانید اطلاعات تکمیلی این پکیج فوق العاده را از اینجا نیز مشاهده نمایید بهترین دندانپزشک در غرب تهران 22

از دیگر مطالب ما در سایت دیدن نمایید :

زیبایی خنده
جرم گیری دندان
جراحی لثه

درباره دکتر علی سجودی

دکتر علی سجودی خوشابی در سال 1388 از دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران فارغ التحصیل شده اند. سپس در سال 1389 در دوره DGZI آلمان که زیر نظر دکتر رولف رومر برگذار گردید دوره ایمپلنت خود را با موفقیت پشت سر نهادند. ایشان همچنین در امتحان فلوشیپ ICOI موفق به کسب بالاترین نمره شدند.سپس در سال 1392 در دوره لیزر که زیر نظر دانشگاه آخن آلمان در ایران برگزار گردید شرکت کردند و Certificate لیزر دریافت کردند. ایشان همچنین تاکنون در زمینه ایمپلنت زیر نظر اساتید معروف جهان نظیر دکتر آشیل پیوندی، دکتر نیبل برکات و ... آموزش دیده اند و افتخار شاگردی نزد اساتید فوق را داشته اند. در زمینه زیبایی و ترمیمی نیز زیر نظر اساتیدی چون دکتر آصف زاده، پروفسور یزدانی آموزش دیده و در دوره های مختلف و آخرین سمینار های برگزار شده شرکت داشتند.

تلفن : 88089112-88082941