سایت شخصی دکتر علی سجودی

مقالات عمومی

اورهنگ

اورهنگ به گیر اضافه در گوشه ای از ترمیم دندان گفته می شود. در واقع ایجاد یک پله(Ledge)  در کناره ترمیم می باشد. در ترمیم های 2 سطحی هنگامیکه حفره یا باکس (Box) ایجاد می شود.

دستگاه  (CAD/CAM)

دستگاه (CAD/CAM)

پیشرفت های سریع فن آوری، ابزارهای کامپیوتری متعددی را به عرصه ظهور کشانده که قادر به ساخت اینله و اونله های سرامیک با کیفیتی بسیار برتر، طی چند دقیقه است.

بیلداپ (Build Up) یا بازسازی دندان

بیلداپ یا بازسازی دندان یکی از درمان‌هایی است که مصداق رویکردی محافظه‌کارانه است. درمانی که با حفظ و کمک گرفتن از بافت اندک باقی‌مانده دندان، نسج از دست رفته‌ی آن بازسازی می‌گردد.

پوسیدگی دندان چیست و چگونه بوجود می آید؟

پوسیدگی دندان چیست و چگونه بوجود می آید؟ پوسیدگی دندان شایعه ترین مشکل در بیماران مراجعه کننده به دندانپزشکی می باشد. پوسیدگی دندان بیشتر به علت رعایت نکردن بهداشت دهان و عدم استفاده از نخ دندان می باشد.

چرا دندان عقل باید کشیده شود؟

چرا دندان عقل باید کشیده شود؟ دندان عقل آخرین دندان در فک می باشد که بین 18 تا 25 سالگی در دهان می روید. معمولا هر فردی دارای 2 دندان عقل در فک بالا 2 دندان عقل در فک پایین می باشد.

دردهای پس از درمان ریشه

دردهای پس از درمان ریشه: درمان های نوین در تمام طول مدت کار بدون درد انجام می گیرد، اما امکان دارد بیماران پس از کار درد را تجربه کنند. عوامل گوناگونی در ایجاد دردهای پس از درمان ریشه دخالت دارند.

مراقبت های پس از درمان ریشه چیست؟

مراقبت های پس از درمان ریشه چیست؟ پس از درمان ریشه دندان عصب کشی شده را همانند بقیه دندان های خود تمیز کرده و با پزشک خود برای معاینه و بررسی وضعیت دندان خود به شکل برنامه ریزی شده ملاقات کنید.

مراحل درمان ریشه چیست؟

مراحل درمان ریشه چیست؟ اولین کار برای درمان ریشه معاینه و بررسی دندان به کمک عکس رادیولوژی می باشد. قبل از شروع درمان برای کنترل درد ایجاد شده توسط عفونت دندان، دندان را بی حس می کنند.

علل بروز بیماری لثه چیست؟

علل بروز بیماری لثه چیست؟ براشی ذکر علت های ابتلا به بیماری لثه و بیماری های پریودنتال می توان عوامل زیادی را نام برد و هرکدام از آن ها به نحوی باعث بروز بیماری لثه می شوند.

دندان های حساس

دندان های حساس: دندان های حساس دندان هایی هستند که در اثر محرک های متفاوت دچار درد و سوزش می شوند. حساسیت دندان ها محدودیت سنی ندارد، اما بیشتر در سن 20 تا 40 سال رخ می دهد.

زمانی که دندانی باید کشیده شود

زمانی که دندانی باید کشیده شود: در زمان کشیدن دندان، ممکن است به دلیل عفونت همزمان یا تحلیل استخوانی پشتیبان، رویکردی تاخیری انتخاب شود. روش های پیوند زدن محل کشیدن دندان را در ادامه می خوانید.

دندان لق

دندان لق: خونریزی و درد  لثه ها هشداری برای شما می باشد تا نسبت به سلامت دندان هایتان بیشتر مراقب باشید. زمانی که جرم های دندانی که حاوی میکروب های زیادی هستند، زیاد می شوند، لثه ها ملتهب می شوند.