02188082941 02188089112 شنبه تا چهارشنبه 9 الی 18

عصب کشی و درمان ریشه

عصب کشی و درمان ریشه: چه وقت یک دندان دچار درد شدید می‌شود و نیاز به اِندو پیدا می‌کند؟ زمانی که دندان دچار پوسیدگی شدید می‌شود و به اصطلاح مسیر عصب دندان محل تجمع میکروب‌های مختلفی می‌گردد.

1394/02/27

عصب کشی و درمان ریشه

بهترین دندانپزشک در غرب تهران 2

چه وقت یک دندان دچار درد شدید می‌شود و نیاز به اِندو (عصب کشی) پیدا می‌کند؟ زمانی که دندان دچار پوسیدگی شدید می‌شود و به اصطلاح مسیر عصب دندان یا (پالپ دندان) یا کانال دندان محل تجمع میکروب‌های مختلفی می‌گردد، التهاب شدیدی در پالپ (عصب) دندان ایجاد می‌گردد و این التهاب باعث افزایش حجم پالپ شده و با توجه به اینکه پالپ دندان در یک محیط بسته قرار دارد، باعث افزایش شدید روی پالپ دندان شده و این فشار به پایانه عصب دندان منتقل گشته و در دندان به مغز مخابره می‌گردد. علت این که در دندان شب هنگام تشدید می‌گردد همین فشار شدید روی پایانه عصبی است که فشار روی عروق مغزی دندان‌ها در شب بیشتر است.

.
مراحل انجام کار به چه صورتی است؟
بسته به اینکه یک دندان چه تعداد کانال یا مسیر عصبی دارد تعداد جلسات عصب کشی از 1تا3 جلسه متفاوت می‌باشد. برای دندان‌های 2و1 کاناله معمولا 1تا2 جلسه و برای دندان‌های سه کاناله به طور معمول به 3 جلسه زمان نیاز می‌باشد. بعد از انجام بی‌حسی کامل ابتدا با فرز توربین مسیر عصبی باز می‌شود (Access cavity) که اصطلاحا،‌ اتاقک پالپ (Pulp chamber) برداشته شده تا به کانال عصبی دسترسی داشته باشیم. سپس با کمک فایل یا به صورت دستی یا (در این مطلب ما، فایل روتاری مورد استفاده قرار می‌گیرد) عصب از دندان خارج می‌شود در این هنگام نیاز به عکس رادیوگرافی جهت تعیین طول دقیق ریشه دادیم. سپس با شماره‌های فایل روتاری بالاتر مسیر کانال عصبی به صوت گشادتر (taper) می‌شود تا پر کردن کانال بر سهولت انجام پذیرد. پس در جلسات بعد کانال دندان پر شده و پس از آن تاج نیز پر می‌گردد. چه کردن کانال دندان با موادی به نام گوتاپرکا صورت می‌پذیرد.

آیا می‌توان عصب کشی دندان را طی یک جلسه تکمیل نمود؟
بلی، امکانپذیر است به شرط آن که دندان در انتهای ریشه دچار آبسه یا التهاب مزون نشده باشد یعنی دندان ضایعه‌ای نداشته باشد در غیر این صورت نیاز به تجویز دارو و گذشت زمان برای بهبود ضایعه درمان آبسه داریم.

بهترین دندانپزشک در غرب تهران 20

بهترین دندانپزشک در غرب تهران 21

همچنین شما می توانید اطلاعات تکمیلی این پکیج فوق العاده را از اینجا نیز مشاهده نمایید بهترین دندانپزشک در غرب تهران 22

از دیگر مطالب ما در سایت دیدن نمایید :

زیبایی خنده

الهام ابراهیمی
۱۳۹۶/۰۱/۲۱۱۰
پاسخ

من اینجا عصب کشی کردم کارشون عالی بود توو سه جلسه درمانم انجام شد بعدشم دیگه مشکلی نداشتم

درباره دکتر علی سجودی

دکتر علی سجودی خوشابی در سال 1388 از دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران فارغ التحصیل شده اند. سپس در سال 1389 در دوره DGZI آلمان که زیر نظر دکتر رولف رومر برگذار گردید دوره ایمپلنت خود را با موفقیت پشت سر نهادند. ایشان همچنین در امتحان فلوشیپ ICOI موفق به کسب بالاترین نمره شدند.سپس در سال 1392 در دوره لیزر که زیر نظر دانشگاه آخن آلمان در ایران برگزار گردید شرکت کردند و Certificate لیزر دریافت کردند. ایشان همچنین تاکنون در زمینه ایمپلنت زیر نظر اساتید معروف جهان نظیر دکتر آشیل پیوندی، دکتر نیبل برکات و ... آموزش دیده اند و افتخار شاگردی نزد اساتید فوق را داشته اند. در زمینه زیبایی و ترمیمی نیز زیر نظر اساتیدی چون دکتر آصف زاده، پروفسور یزدانی آموزش دیده و در دوره های مختلف و آخرین سمینار های برگزار شده شرکت داشتند.

تلفن : 88089112-88082941