02188082941 02188089112 شنبه تا چهارشنبه 9 الی 18

مقالات جراحی لثه

لبخند لثه‌ای

لبخند لثه‌ای لبخندی است که در آن بیش از سه یا چهار میلی‌متر از لثه هنگام لبخند زدن نمایان شود. با مواردی همچون شکل و اندازه لب ها، عضلات صورت، شکل و اندازه دندان ها می توان به وجود لبخند لثه ای پی برد.

درمان بیماری های لثه

درمان بیماری های لثه: جهت درمان بیماری لثه ابتدا می بایست بهداشت دهان و دندان به دقت رعایت کنید. هنگامی که علائم عفونت لثه را مشاهده کردید، در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید.

علائم بیماری های لثه

علائم بیماری های لثه: ژنژیویت، پریودنتیت یا تخریب استخوان های اطراف دندان می باشند. ژنژیویت در واقع به معنی التهاب لثه است و پریودنتیت که در آن استخوان اطراف دندان آسیب دیده است.

جراحی لثه و درمان بیماری های لثه

جراحی لثه و درمان بیماری های لثه: عامل اصلی بیماری لثه پلاک میکروبی که باعث پوسیدگی دندان ها هم می شود، بیماری پریودنتال باعث همان پوسیدگی یک بیمار عفونی باکتریالی می شود که با تورم لثه آغاز می شود.

بیماری های لثه در کودکی

بیماری های لثه در کودکی: بیماری های لثه در کودکی می تواند پیشرفت کند و لثه فرد را در دوران بلوغ به خطر بیندازد. تکامل دندان ها و الگوهای متابولیک سیستمیک خاص، ویژه دوران کودکی هستند.

بیماری های دندان و لثه

بیماری های دندان و لثه: عملکرد اولیه دندان ها خردکردن غذا و آماده سازی آن ها برای هضم است. در طول عمر هریک از ما دو دسته دندان رشد می کنند. دسته دوم به تدریج طی دوران کودکی جایگزین دسته اول می شوند.

بیماری لثه در اثر پلاک میکروبی

بیماری لثه در اثر پلاک میکروبی: عامل اصلی ایجاد بیماری های لثه، پلاک میکروبی است که به صورت لایه ای در سطوح دندان ها و لثه مجاور، تجمع می نماید. پلاک میکروبی ماده ای نرم به رنگ روشن است.

نکاتی درباره لثه و متخصص جراح لثه

نکاتی درباره لثه و متخصص جراح لثه: ناحیه فک و دندان جزو اجزایی از صورت است که این روزها بیشتر به سلامت آن توجه می شود. لثه شامل بافتی است که در غشای مخاطی و بالای آرواره درون دهان قرار گرفته.

دلایل نیاز به جراحی لثه چیست؟

دلایل نیاز به جراحی لثه چیست؟ هنگامی که بیمار دچار بیماری لثه می شود، ابتدا به درمان ها و ترمیم های بدون جراحی و ریسک روی می اورد، سپس سراغ جراحی لثه می رود. در صورتی که درمان بیماری لثه به تعویق بیفتد و هیچ اقدامی برای آن انجام نشود و در نتیجه بیماری پیشرفت کند، پزشک در وهله اول جراحی لثه را تجویز می کند. البته این تجویز بستگی به شرایطی دارد که بیمار به آن گرفتار شده است. دندانپزشک تمامی شرایط و حال بیمار را معاینه می کند، به طور مثال عواملی مانند التهاب لثه و یا عفونت لثه را بررسی می کند تا پی به میزان پیشرفت بیماری ببرد. پس از بررسی دقیق و طبق تشخیص خود برنامه درمانی مشخصی را به بیمار توصیه می کند و بر اساس آن درمان بیماری لثه را آغاز می کند.

مراقبت های بعد از جراحی لثه چیست؟

مراقبت های بعد از جراحی لثه چیست؟ بعد از جراحی لثه برای ترمیم مناسب و راحتی فرد و همچنین جلوگیری از ایجاد تحریک روی محل را خمیر پانسمان می بندند. پانسمان بعد از چندین ساعت محکم می شود و پس از مدتی برداشته می شود. در صورتی که در این مدت تکه از آن کنده شد و دردی برای شما ایجاد نشد، مشکلی پیش نمی آید، اما اگر درد به سراغ شما آمد و یا شما را اذیت می کرد، حتما به دندانپزشک مرتجعه کنید تا مجدا برای شما پانسمان کند. به این نکته توجه کنید که هرگز نباید روی پانسمان را مسواک بزنید.

بیماری لثه چیست؟

بیماری لثه چیست? دهان انسان مملو از باکتری می باشد. باکتری ها به همراه مخاط دهان و مواد درون آن روی دندان های فرد یک لایه بی رنگ ایجاد می کنند که حالت چسبنده دارد، به این لایه حس  گفته می شود.

روش های جراحی لثه چیست؟

روش های جراحی لثه چیست؟  جراحی فلاپ لثه، اولین روش جراحی لثه است. برای بیشتر کسانی که بیماری پریودنتیت متوسط و شدید دارند، از جراحی لثه استفاده می کنند. در مواردی که پاکت های ایجاد شده روی خط لثه یمار عمق زیادی داشته باشد (بیشتر از 5 میلی متر) دندانپزشک متخصص بیماری های لثه باید برای کم کردن و از بین بردین پاکت های لثه، جراحی لثه انجام دهد.  برای جراحی لثه ابتدا دندانپزشک داخل بافت لثه شکاف هایی تولید می کند تا دندان ها از لثه جداسازی شوند.

اتوبوس:
مترو دانشگاه شریف به سمت میدان صنعت، بزرگراه یادگار امام، ایستگاه درختی، بعد از خیابان فلامک، نبش گلسا

تاکسی:

دیگر راه‌های دسترسی از مسیر بزرگراه های یادگار امام و شیخ فضل الله به سمت بلوار دادمان می توانید تردد داشته باشید.

تلفن : 88089112-88082941