سایت شخصی دکتر علی سجودی

مقالات جراحی لثه

بیماری های لثه در کودکی

بیماری های لثه در کودکی: بیماری های لثه در کودکی می تواند پیشرفت کند و لثه فرد را در دوران بلوغ به خطر بیندازد. تکامل دندان ها و الگوهای متابولیک سیستمیک خاص، ویژه دوران کودکی هستند.

بیماری های دندان و لثه

بیماری های دندان و لثه: عملکرد اولیه دندان ها خردکردن غذا و آماده سازی آن ها برای هضم است. در طول عمر هریک از ما دو دسته دندان رشد می کنند. دسته دوم به تدریج طی دوران کودکی جایگزین دسته اول می شوند.

درمان بیماری های لثه

درمان بیماری های لثه: جهت درمان بیماری لثه ابتدا می بایست بهداشت دهان و دندان به دقت رعایت کنید. هنگامی که علائم عفونت لثه را مشاهده کردید، در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید.

علائم بیماری های لثه

علائم بیماری های لثه: ژنژیویت، پریودنتیت یا تخریب استخوان های اطراف دندان می باشند. ژنژیویت در واقع به معنی التهاب لثه است و پریودنتیت که در آن استخوان اطراف دندان آسیب دیده است.

بیماری لثه در اثر پلاک میکروبی

بیماری لثه در اثر پلاک میکروبی: عامل اصلی ایجاد بیماری های لثه، پلاک میکروبی است که به صورت لایه ای در سطوح دندان ها و لثه مجاور، تجمع می نماید. پلاک میکروبی ماده ای نرم به رنگ روشن است.

نکاتی درباره لثه و متخصص جراح لثه

نکاتی درباره لثه و متخصص جراحی لثه: ناحیه فک و دندان جزو اجزایی از صورت است که این روزها بیشتر به سلامت آن توجه می شود. لثه شامل بافتی است که در غشای مخاطی و بالای آرواره درون دهان قرار گرفته.

دلایل نیاز به جراحی لثه چیست؟

دلایل نیاز به جراحی لثه چیست؟ هنگامی که بیمار دچار بیماری لثه می شود، ابتدا به درمان ها و ترمیم های بدون جراحی و ریسک روی می اورد، سپس سراغ جراحی لثه می رود. در صورتی که درمان بیماری لثه به تعویق بیفتد

بیماری لثه چیست؟

بیماری لثه چیست? دهان انسان مملو از باکتری می باشد. باکتری ها به همراه مخاط دهان و مواد درون آن روی دندان های فرد یک لایه بی رنگ ایجاد می کنند که حالت چسبنده دارد، به این لایه حس  گفته می شود.

مراقبت های بعد از جراحی لثه چیست؟

مراقبت های بعد از جراحی لثه چیست؟ بعد از جراحی لثه برای ترمیم مناسب و راحتی فرد و همچنین جلوگیری از ایجاد تحریک روی محل را خمیر پانسمان می بندند. پانسمان بعد از چندین ساعت محکم می شود.

روش های جراحی لثه چیست؟

روش های جراحی لثه چیست؟  جراحی فلاپ لثه، برای بیشتر کسانی که بیماری پریودنتیت متوسط و شدید دارند، از جراحی لثه استفاده می کنند. در مواردی که پاکت های ایجاد شده روی خط لثه بیمار عمق زیادی داشته باشد

هشت سوالی که مردم درباره لثه می‌پرسند

هشت سوالی که مردم درباره لثه می‌پرسند: تا به حال لثه‌های شما پیوره شده است؟ حتما از خون‌ریزی و درد عفونت لثه‌هایتان به ستوه آمده‌اید ولی پیوره نشانه این است که به لثه‌هایتان خوب نرسیده‌اید.

رابطه بین بیماری صرع و وضعیت لثه ها

رابطه بین بیماری صرع و وضعیت لثه ها - محققان برزیلی به رابطه ی بین حمله صرع و وضعیت لثه ها در بیماران پریودنتال پی برده اند. بیماری های پریودنتال در سراسر دنیا بسیار شایع بوده و ربطی به سطح اقتصادی افراد ندارد.