در این مرکز درمانی کلیه دستورالعمل های ارائه خدمات دندان‌پزشکی در شرایط اپیدمی کرونا‌ویروس رعایت می گردد

کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان و زیبایی دکتر علی سجودی

‎021 86 12 89 96 ‎021 88 08 29 41 شنبه تا چهارشنبه 9 الی 18

مقالات جراحی لثه

جراحی لثه چیست؟ | تحلیل لثه | هزینه جراحی لثه 1400

جراحی لثه - گاهی اوقات نیاز است تا اقدام به جراحی لثه کنیم. مثلا در زمان کشیدن دندان عقل باید حتما لثه را شکاف دهیم و این یکی از زمان هایی است که نیاز به جراحی لثه ضروری می باشد.

بارداری و دندانپزشکی

بارداری و دندانپزشکی: ارتباط بارداری و التهاب پریودنتال سال هاست که شناخته شده است دردهای دندانی در بارداری را مورد بحث قرار داد. هیپرپلازی در دوران بارداری را توصیف نمود

قاعدگی و دندانپزشکی

قاعدگی و دندانپزشکی: این عقیده که هورمون های تخمدان ممکن است منجر به افزایش التهاب بافت های لثه و تشدید پاسخ به محرک های موضعی شود، به وسیله بسیاری از مطالعات تایید شده است.

بلوغ در دندانپزشکی

بلوغ در دندانپزشکی:  در تمام دوران زندگی خانم ها، شرایط هورمونی، هر نوع تصمیم گیری در مورد درمان پریودنتال را تحت تاثیر قرار می دهد. از نظر تاریخی، این درمان ها گرایش جنسی داشته است.

روش های مکانیکی کنترل پلاک

روش های مکانیکی کنترل پلاک: این روش ها، پذیرفته شده ترین تکنیک های برداشت پلاک هستند که اجزای اصلی این روش، مسواک و نخ دندان بوده و اجزای فرعی آن شامل مواد آشکار ساز دهانشویه ها

جراحی افزایش طول تاج

شرایطی که یک دندان تاج کوتاه دارد و برای گذاشتن پروتز، گیر کافی نخواهد داشت نیاز به افزایش طول تاج داریم. باید mm3 بین پایین‌ترین قسمت لبه پروتز و لبه استخوان فاصله باشد.

جراحی استخوان (Pocket Depth Reduction)

جراحی استخوان (Pocket Depth Reduction) به طور مرسوم، بیماری لثه را با تمیز کردن بافت آلوده لثه و شکل دهی مجدد بافت استخوانی ناهموار آن درمان می کنند.

تحلیل لثه چگونه اتفاق می افتد ؟

تحلیل لثه به علت های مختلفی اتفاق می افتد از جمله تحلیل استخوان، سایش شدید دندان در اثر مسواک خشن وجود پلاک میکروبی، بیماری لثه که در موارد جزئی با کنترل بهداشت و جرم گیری می توان لثه را بازسازی کرد.

پیوند لثه چگونه انجام می شود؟

پیوند لثه چگونه انجام می شود؟ تکه نازکی از بافت دهان را برمی دارند تا نوار پایداری از بافت الحاقی را در پیرامون دندان فراهم سازند.

حساسیت ریشه

حساسیت ریشه: یک خط لثه متقارن، در داشتن لبخند زیبا سهیم است. لثه های سالم، اطراف دندان هایتان را آب بندی می کنند تا ریشه دندان ها و استخوان را از ورود باکتری های زیان بار حفظ کنند.

پری کرونایتیس

پری کرونایتیس: التهاب بافت لثه ای دندان عقل می باشد. در صورتی که دندان عقل نهفته باشد التهاب بافت لثه ای دندان عقل در اثر تجمع مواد غذایی در زیر آن و حضور میکروب ها در زیر آن بوجود می آید.

Arestin - آنتی بیوتیک ضد باکتری

حتی اگر با برنامه ریزی scaling & Root، مقدار زیادی از باکتری هایی برداشته شود که سبب عفونت است، ابزارهایی که در خلال این روش مکانیکی به کار می روند، همیشه نمی توانند به باکتری هایی برسند

آدرس :شهرک غرب - بلوار دادمان - بین خیابان فلامک و بلوار فرحزادی - خیابان گلستان - کوچه گلبرگ یکم شرقی - پلاک 4 - طبقه دوم - واحد 2
تلفن : 41 29 08 88 021 | 96 89 12 86 021