دندان لق

دندان لق: خونریزی و درد لثه ها هشداری برای شما می باشد تا نسبت به سلامت دندان هایتان بیشتر مراقب باشید. زمانی که جرم های دندانی که حاوی میکروب های زیادی هستند، زیاد می شوند، لثه ها ملتهب می شوند.

1402/08/13

دندان لق

خونریزی لثه ها؛ اولین نشانه خطر

خونریزی، درد و یا تورم لثه ها هشداری برای شما می باشد تا نسبت به سلامت دندان هایتان بیشتر مراقب باشید. زمانی که جرم های دندانی که حاوی میکروب های زیادی هستند، زیاد می شوند، لثه ها ملتهب می شوند. (پیشنهاد می شود مقاله همه چیز درباره لمینت دندان را مطالعه بفرمایید)

با وجود اینکه این مشکل دردناک نیست، اما به خودی خود نیز درمان نمی شود. در نتیجه لازم است که به دندانپزشک مراجعه کرده و جرمگیری انجام دهید. اگر به موقع اقدام به درمان نکنید، امکان دارد مشکل شما از بیماری محدود به لثه یعنی ژنژیویت یا التهاب لثه عبور کرده و تبدیل به بیماری پریودنتال شود که این مشکل با تخریب استخوان فک باعث لق شدن و افتادن دندان ها می شود.

دندان لق - التهاب لثه

علت لق شدن دندان ها چیست؟

در اکثر موارد، لقی دندان ها ناشی از یک بیماری مزمن و التهابی  به نام «پریودنتیت» می باشد. این التهاب لثه می تواند از باکتری های موجود در دهان، بویژه بزاق ناشی شود. زمانی که باکتری ها زیر لثه ها تجمع پیدا می کنند، امکان ایجاد عفونت در لثه ایجاد شده و کم کم استخوان اطراف دندان تحلیل می رود.

در نتیجه لثه ها عقب نشینی کرده و ریشه ی دندان ها نمایان می شود. در این صورت نیز دندان ها الیاف لثه ای و بافت های نگه دارنده خود را از دست داده و امکان افتادن آنها بیشتر می گردد. همچنین در سایت medlineplus اطلاعات کاملی وجود دارد.

دندان لق - علت لق شدن دندان ها چیست؟

در موارد دیگر، ریشه ی دندان درگیر می شود اما نقش التهاب و بیماری عفونی به مراتب کمتر می باشد. در این موارد مسواک زدن با نیروی زیاد یا درمان هایی مانند ارتودنسی، مشکل ساز می شوند. در نهایت این نکته نیز حائز اهمیت هست که عوامل ژنتیکی نیز در لق شدن دندان ها موثر است.

دندان لق - ویدیوهای بیشتر
دندان لق - گالری تصاویر

مهرزاد
۱۳۹۹/۰۲/۰۴۰۰