کاشت ایمپلنت دندان با تعرفه سال 97 ، برای ثبت نام ایمپلنت بدون افزایش قیمت کلیک کنید

02188082941 02188089112 شنبه تا چهارشنبه 9 الی 18

درمان ریشه چیست ؟

درمان ریشه چیست؟ درمان ریشه به معنای خارج کردن عصب یک دندان، تمیز کردن و شکل دادن به فضای کانال است و در آخر نیز جهت ممانعت از ورود میکروب و باکتری به عصب دندان باید دندان را پر کنند.

1395/07/01

درمان ریشه چیست؟

درمان ریشه چیست ؟

درمان ریشه به معنای خارج کردن عصب یک دندان، تمیز کردن و شکل دادن به فضای کانال است و در آخر نیز جهت ممانعت از ورود میکروب و باکتری به عصب دندان باید دندان را پر کنند. درمان ریشه به این جهت انجام می شود که دندان را هرچند بدون عصب زنده داخل دهان داشته باشیم و در کنار آن نیز در زمان خوردن درد نداشته باشیم. همچنین باقی ماندن دندان داخل دهان باعث حفظ زیبایی و ظاهر بیمار نیز می گردد. درمان ریشه دندان معمولاً نیازمند یک یا دو جلسه ملاقات با پزشک می باشد، اما در بعضی موارد ممکن است به علت سختی کار یک جلسه دیگر نیز به دوره درمان ریشه دندان اضافه شود.

درمان ریشه چیست ؟ -  عفونت دهان

درمان ریشه زمانی لازم می شود که پزشک تشخیص دهد ناحیه نرم بافت دندان دچار عفونت شود. این عفونت منجر به پوسیدگی دندان می گردد. در این مواقع عکس رادیولوژی توسط پزشک تجویز می شود و عفونت ها و وضعیت دندان بیمار کامل بررسی می شود، زیرا این عکس دارای اشعه ایکس می باشد و وضعیت کلی دندان و مشکلات احتمالی را نیز می توان از روی آن تشخیص داد. علائم تشکیل عفونت دهان را می توان از روی لق شدگی دندان، درد هنگام خوردن و آشامیدن به خصوص مواد سرد و گرم و ... تشخیص داد.

درمان ریشه چیست ؟ - درمان ریشه

در صورتی که عفونت دهان پیشرفت کند، دیگر این علائم را شاهد نیستیم، زیرا عفونت به ریشه دندان رسیده و عصب دندان از بین می رود. پس از این مشکلات دیگری متوجه دندان می شوند، از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: ورم لثه اطراف دندان آسیب دیده، ترشح چرک از دندان، ورم صورت، درد در زمان جویدن و تیرگی دندان. درد عصب کشی دندان تقریبا زیاد است، اما دردی که به هنگام درمان ریشه مواجه فرد است، کمتر از درد درمان در هنگام پر کردن دندان می باشد. اما این را هم باید مد نظر داشت که ممکن است بعد از درمان درد قابل توجهی را داشته باشیم.

درمان ریشه چیست ؟ - دندان حساس

فقط در حین درمان ریشه اندکی خونریزی داریم. بعد از درمان ریشه دندان حساس می شود و بنابراین رعایت نکاتی همچون عدم جویدن مواد غذایی سفت ضروری است. برای تسکین درد داروهایی که توسط پزشک تجویز شده است را استفاده کنید در صورتی که درد دندان شما ادامه داشت حتما به پزشک خود مراجعه کنید. همچنین قابل ذکر است که در این دوره چند بار باید نزد پزشک رفت تا دوره درمان تکمیل شود.

درمان ریشه چیست ؟ - ویدیوهای بیشتر

درمان ریشه چیست ؟ - سفر رایگان

همچنین شما می توانید اطلاعات تکمیلی این پکیج فوق العاده را از اینجا نیز مشاهده نمایید درمان ریشه چیست ؟ - پکیج ویژه

از دیگر مطالب ما در سایت دیدن نمایید :

زیبایی خنده
لبخند هالیوودی