کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان و زیبایی دکتر علی سجودی

انتشار : 1397/06/19 0 نظر 1,524 بازدید

دانلود رایگان کاشت ایمپلنت دندان با لیزر فیلم توضیحات دکتر سجودی

کاشت ایمپلنت دندان با لیزر

جراحی ایمپلنت با لیزر گزینه بهتر و با آسیب کمتر به بافت نرم و سخت در دندانپزشکی ایمپلنت دندان ایفا می کند. استفاده از لیزر در جراحی ایمپلنت سبب می شود، محل جراحی با حداقل آسیب به بافت نرم و سخت، آماده شود .

مزیت بزرگ دیگر جراحی ایمپلنت با لیزر این است که پروسه بهبود زخم را سرعت می بخشد. ما فقط بافت هدف را از بقیه بافت ها جدا می کنیم و به بافت های مجاور، آسیب غیر ضروری نمی زنیم. این مزیت، فرایند التیام زخم را بهبود می بخشد. جراحی لیزر به طور بسیار موثری، واکنش التهابی بافت را کاهش می دهد یا از آن جلوگیری می نماید.

همچنین ترشح آنزیم های بازدارنده فرایند التهابی را تقویت می کند. لیزر خواص ضد میکروبی هم دارد که مشکلات عفونت را بر طرف می نماید. در آخر لیزر سبب تحریک التیام بافت سخت و نرم می گردد. نتیجه نهایی این نوع جراحی، بهبود و التیام بهتر زخم نسبت به روش های قدیمی جراحی است. روش های قدیمی جراحی ایمپلنت این مزیت ها را ندارند.

آیا از لیزر می توان برای برداشتن آلوده اطراف ایمپلنت که دچار التهاب شده، استفاده کرد؟
پاسخ بلی است. این یکی از مهمترین مزیت ها و نقش های کاربرد لیزر در جراحی ایمپلنت لیزر است. انرژی لیزر خواص ضد میکروبی دارد که باکتری های آسیب رسان را از بین می برد. پس از برداشتن بافت آلوده اطراف ایمپلنت و تمیز کردن ناحیه مورد نظر، می توانیم التیام و بهبود بافت های سخت و نرم را با لیزر تحریک کنیم.

رفع عفونت و آلودگی محل ایمپلنت با لیزر
اولین مرحله در جراحی ایمپلنت آماده سازی مکان جراحی است. برای جلوگیری از آلودگی محل جراحی، متخصص ایمپلنت می تواند انواعی از دهان شویه های ضد میکروبی را استفاده کند. با این حال حذف آلودگی به کمک دهان شویه نسبی است، چرا که اولا طیف باکتری های دهان بسیار متنوع است و دهان شویه بر همه ی آنها تاثیر ندارد. ثانیة حذف ناحیه ای که با بزاق در طول جراحی آلوده شود عملا ممکن نمی باشد.

رفع عفونت  و قرار دهی ایمپلنت
لیزر یک راه حل مناسب برای حل این مشکل است. تمام لیزرها از بین برنده و کشنده باکتری هستند. می توان در عرض چند ثانیه ناحیه ی جراحی را اکسپوز کرد (کنار زد) این اثر عمیق است و ناحیه ایمپلنت استریل می شود. لیزرهای دیود ( Diode ) اگر در تماس فیزیکی با سطح قرار گیرند، می توانند منجر به حذف آلودگی شوند. البته این کار آرام و ظریف است و در صورت بزرگ بودن ناحیه قرار دهی ایمپلنت در استخوان، نیازمند صرف زمان زیادی است که باید با دقت و حوصله این کار انجام شود.

تلفن : 41 29 08 88 021 | 12 91 08 88 021